Zawartość

Gdzie dostać pomoc psychologiczną w trakcie pandemii?

Data: 
2020-06-24
  • Telefon na infolinię RPO 800-676-676: Pani ma złe samopoczucie psychiczne z powodu stanu epidemii koronawirusa, prosi o wskazanie, jak może dostać pomoc psychologiczną (nieodpłatnie i telefonicznie).

W naszym kraju funkcjonują różne instytucje udzielające wsparcia psychologicznego, do których można się zwrócić telefonicznie. Możliwość ta dotyczy także osób będących w kwarantannie, leczących się z powodu koronawirusa lub odczuwających stres z powodu istniejącej sytuacji epidemicznej. Jeżeli chcemy porozmawiać z kimś na ten temat - warto zadzwonić i skorzystać z oferowanej pomocy. Miejsca, gdzie można zwrócić się o pomoc to m.in.:

  • - Telefon zaufania Fundacji Znajdź Pomoc skierowany do osób w kryzysie psychicznym, związanym z epidemią koronawirusa. Tel.  800 220 280 od poniedziałku do piątku w godz. 17-20
  • - Linia Wsparcia Mokotowskiego Centrum Zdrowia Psychicznego prowadzona przez Instytut Psychiatrii i Neurologii. Linia dedykowana jest osobom zmagającym się z problemami natury psychicznej i trudnościami psychologicznymi związanymi z aktualną sytuacją epidemiologiczną i jej następstwami. Tel. 222 99 04 31 od poniedziałku do piątku w godz. 8-20
  • - Linia wsparcia psychologicznego prowadzona przez Polski Czerwony Krzyż. Działania linii obejmują pierwszą pomoc psychologiczną, rozmowę psychologiczną i działania psychoedukacyjne. Tel.  22 230 22 07 codziennie w godzinach 10:00-22:00
  • - Infolinia wsparcia psychicznego prowadzona przez Wojska Obrony Terytorialnej tel.: 800 100 102 (czynny całą dobę)
  • - Telefon zaufania dla osób zakażonych koronawirusem, w kwarantannie i wszystkich dotkniętych kryzysem związanym z pandemią Fundacji Vis Salutis: Tel. 888-900-980 lub 888-960-980 codziennie 10.00-18.00

Więcej informacji dostępne jest na stronie: https://www.gov.pl/web/koronawirus/gdzie-znajdziesz-pomoc-w-przypadku-pogorszenia-stanu-psychicznego. Można także zwrócić się w sprawie organizacji oferujących pomoc psychologiczną dla osób w kryzysie związanym z kwarantanną lub leczeniem koronawirusa do Biura Rzecznika Praw Pacjenta tel. 800 190 590 czy poszukać informacji na stronie www.rpp.gov.pl

Warto wspomnieć o działaniach podejmowanych przez Rzecznika Praw Obywatelskich w ramach cyklu debat online. 16 kwietnia dyskutowano o tym, jak zachować dobrą kondycję psychiczną podczas epidemii, a także o percepcji izolacji, nakazów, ograniczeń przez różne grupy społeczne; o kondycji osób szczególnie zaangażowanych w pomoc, m.in.: pracowników służby zdrowia, pracowników DPS oraz psychoterapeutów. Dodatkowe informacje zainteresowani mogą znaleźć na stronie: https://www.rpo.gov.pl/pl/kategoria-tematyczna/zdrowie-psychiczne.

Galeria

  • zielona plansza z białymi symbolami i i napisem "najczęściej zadawane pytania"
    Najczęściej zadawane pytania ws COVID-19