Biuletyn Informacji Publicznej RPO

Koniec dyskryminacji osób niepełnosprawnych przez banki?

Data:

Osoby niepełnosprawne mają trudności w korzystaniu z usług bankowych. Przeszkodę stanowią nie tylko bariery architektoniczne, ale też brak dostępu do tłumacza migowego czy skomplikowany język umów bankowych. Tę sytuację ma poprawić porozumienie zawarte przez Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. i Polskie Forum Osób Niepełnosprawnych.

Banki coraz częściej zdają sobie sprawę z konieczności wprowadzenia zmian. Nie chodzi tu tylko o e-bankowość, ale przede wszystkim o szkolenie pracowników w kierunku kultury obsługi osób niepełnosprawnych, sposobów rozpoznawania niepełnosprawności, przygotowania dostępności usług bankowych dla takich osób.
[więcej]

Autor informacji: Dyrektor Zespołu ds. Równego Traktowania
Data publikacji:
Osoba udostępniająca: Agnieszka Jędrzejczyk
Data:
Operator: Agnieszka Jędrzejczyk