Na obrazku ludzie podwyższeniu pod dachem

Biuro Dyrektora Generalnego

 

Dyrektor Generalny
Katarzyna Jakimowicz


Do zakresu działania Biura Dyrektora Generalnego należy:

  1. statystyka i analizy problemowe prowadzonych spraw oraz obsługa systemu gromadzenia i udostępniania spraw generalnych podejmowanych przez Rzecznika;
  2. przygotowywanie projektu informacji rocznej o działalności Rzecznika oraz o stanie przestrzegania wolności i praw człowieka i obywatela;
  3. sporządzanie projektu budżetu w zakresie części 08 w zakresie dochodów i wydatków, gospodarka finansowa i bieżąca kontrola prawidłowego wykonania budżetu;
  4. prowadzenie rachunkowości Biura zgodnie z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości;
  5. nadzór w Biurze nad prawidłowym obiegiem dokumentów, ich ewidencją i rejestracją;
  6. opracowywanie przepisów kancelaryjno-archiwalnych i nadzór nad ich stosowaniem;
  7. opracowywanie i aktualizowanie Regulaminu oraz innych wewnętrznych aktów normatywnych;
  8. współpraca z innymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi Biura w zakresie organizacji zarządzania i funkcjonowania Biura;
  9. przygotowywanie projektów rozstrzygnięć sporów kompetencyjnych między jednostkami i komórkami organizacyjnymi Biura;
  10. nadzór nad realizacją kontroli zarządczej;
  11. obsługa asystencka Rzecznika, Zastępców Rzecznika oraz Dyrektora Generalnego;
  12. uczestniczenie w organizacji konferencji i innych spotkań oraz gospodarowanie ich budżetem;
  13. prowadzenie spraw osobowych pracowników;
  14. prowadzenie spraw związanych z organizacją szkoleń;
  15. naliczanie wynagrodzeń;
  16. obsługa rozliczeń krajowych wyjazdów służbowych;
  17. prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
  18. obsługa gospodarczo – techniczna, administrowanie i eksploatacja taboru samochodowego;
  19. administrowanie i utrzymanie budynków Biura;
  20. nadzór nad wykonywaniem umów najmu lokali lub budynków będących siedzibą Biur Pełnomocników Terenowych Rzecznika Praw Obywatelskich;
  21. realizacja zakupów techniczno-materiałowych;
  22. bezpieczeństwo i higiena pracy;
  23. realizacja zadań związanych z zapewnieniem przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych i aktów wykonawczych do tej ustawy;
  24. prowadzenie Archiwum Zakładowego;
  25. gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie i udostępnianie zbiorów bibliotecznych;
  26. administrowanie siecią komputerową i bazą danych;
  27. koordynowanie działań związanych z tworzeniem, wdrażaniem i konserwacją systemów informatycznych.

(wyciąg z regulaminu organizacyjnego Biura RPO)

 

Dyrektor Katarzyna Jakimowicz

Absolwentka Wydziału Prawa I Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także studiów podyplomowych: na UW w zakresie Integracji Europejskiej oraz w Szkole Głównej Administracji i Zarządzania w zakresie Bankowości i Ubezpieczeń.
Od 2000 r. pracowała w administracji samorządowej w Warszawie. W latach 2004 – 2015 w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, gdzie m.in. pełniła funkcje kierownika referatu, naczelnika wydziału i zastępcy dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.