Biuletyn Informacji Publicznej RPO

Do Prezesa Związku Banków Polskich ws. dostępu osób niewidomych i niedowidzących do usług bankowych

Data:

Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę w wystąpieniu na sytuacje, gdy banki oferują osobom niewidomym i niedowidzącym dostęp za pomocą karty bankomatowej do środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych, mimo iż w danej miejscowości nie ma bankomatu przystosowanego do tego rodzaju niepełnosprawności.

Rzecznik Praw Obywatelskich prosi o poinformowanie, czy opisany problem został dostrzeżony przez Związek Banków Polskich również w kontekście poprawy jakości obsługi osób niepełnosprawnych przez banki, a także jakie działania zostały bądź zostaną podjęte w celu wyeliminowania tej niewłaściwej praktyki i zapewnienia niewidomym i niedowidzącym klientom banków szerokiego dostępu do powszechnych na świecie bankomatów wyposażonych w oprogramowanie udźwiękowiające i wyjścia słuchawkowe.

Ważne linki:

Załączniki:

Autor informacji: Monik@ Foremniak
Data publikacji:
Osoba udostępniająca: Mariusz Masłowiecki - BIP
Data:
Operator: Mariusz Masłowiecki - BIP