Na obrazku ludzie podwyższeniu pod dachem

Głusi

Data: 
2017-05-16
Mężczyzna i kobieta rozmawiają w alejce

- Dajemy język i możliwość komunikacji. Chcemy, by nasi wychowankowie poczuli się pełnoprawnymi członkami społeczeństwa - mówili nauczyciele w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Niesłyszących w Wejherowie. Adam Bodnar zachęcał, by alarmować Biuro RPO za każdym razem, kiedy prawa osób niesłyszących są łamane, kiedy dochodzi do dyskryminacji.

Data: 
2017-03-21
zdjęcie: dwie kobiety i mężczyzna stoją w pomieszczeniu, za nimi kabiny do rozmów

Zastępczyni RPO Sylwia Spurek złożyła wizytę w Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Sprawdziła, jak w praktyce wygląda działanie uruchomionego 1 stycznia 2017r. całodobowego, bezpłatnego i gwarantującego anonimowość telefonu dla ofiar przemocy domowej.

Data: 
2017-01-23
osoby głuche

Rzecznik Praw Obywatelskich w grudniu 2016 r. zasygnalizował Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji problem zgłaszania zawiadomień o sytuacji zagrożenia przez osoby niesłyszące. Do chwili obecnej nie wprowadzono jednolitego ogólnokrajowego systemu alarmowania służb ratowniczych za pomocą krótkich wiadomości tekstowych (SMS) lub w inny sposób dostępny dla osób głuchych.

Data: 
2016-12-29
osoby głuche

Na tle skarg nadsyłanych do Biura RPO wyłonił się problem zgłaszania zawiadomień o sytuacji zagrożenia przez osoby niesłyszące. Niepokojący stan rzeczy w tym obszarze sygnalizują również przedstawiciele organizacji pozarządowych prowadzących działalność na rzecz osób głuchych.

Data: 
2016-11-18

W siedzibie Biura Rzecznika Praw Obywatelskich przy ul. Długiej 23/25 w Warszawie odbyło się spotkanie Zespołu ds. Osób Głuchych, podczas którego zaprezentowano działania Polskiego Towarzystwa Informatycznego i jego nowej Sekcji „eZdrowie-życie bez barier” oraz propozycje tworzenia nowych i upowszechniania istniejących baz wiedzy, takich jak EASTIN, która jest europejską siecią informacji o technologiach wspomagających dla osób z niepełnosprawnościami.

Data: 
2016-11-14

W siedzibie Biura Rzecznika Praw Obywatelskich przy ul. Długiej 23/25 w Warszawie odbyło się spotkanie z Olsztyńskim Stowarzyszeniem Głuchych w sprawie działań RPO na rzecz upowszechnienia aplikacji DEAF HELP 112. Aplikacja służy do przekazywania zgłoszeń alarmowych od osób głuchych i słabosłyszących do Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Olsztynie. Podstawowym celem projektu jest maksymalne uproszczenie wprowadzania treści zgłoszenia i dlatego forma pisemna, która często sprawia problem niesłyszącym, została zastąpiona możliwością zgłaszania za pomocą obrazków.

Data: 
2016-11-14
zdjęcie: kilka osób siedzi naprzeciw siebie przy stole, za nimi stoi kobieta, która miga

W 2015 roku w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Olsztynie uruchomiono bramkę sms do przyjmowania zgłoszeń alarmowych od osób niesłyszących. Kolejnym krokiem ułatwiającym kontakt ze służbami ratunkowymi było stworzenie specjalnie zaprojektowanej aplikacji na urządzenia mobilne, którą pod koniec ubiegłego roku wprowadzono w stolicy Warmii i Mazur.

Data: 
2016-10-31
grafika: na szarym tle pomarańczowy paragraf na wózku inwalidzkim

Rzecznik wyraził swoje zaniepokojenie w związku z realizacją postanowień Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych sporządzonej w Nowym Jorku 13 grudnia 2006 r. Dokument nakłada na państwa-strony obowiązek zapewnienia osobom głuchym i głuchoniewidomym możliwości komunikowania się w urzędach za pomocą języków niewerbalnych lub też wsparcia ze strony przewodników, lektorów lub tłumaczy języków migowych. Wybór sposobu komunikowania się leży po stronie osoby niepełnosprawnej.

Data: 
2016-10-15

15 października Stowarzyszenie CODA POLSKA. SŁYSZĄCE DZIECI – NIESŁYSZĄCY RODZICE organizuje w Instytucie Głuchoniemych im. Jakuba Falkowskiego w Warszawie konferencję „CODA - Podwójny potencjał”. Celem spotkania jest przede wszystkim upowszechnianie wiedzy na temat specyfiki rozwoju dzieci i młodzieży słyszącej, pochodzącej z rodzin niesłyszących.

Data: 
2016-10-15
gafika: biała okładka z pomarańczowymi paskami u góry i u dołu

Poradnik dla nauczycieli, pedagogów, psychologów pracujących ze słyszącymi dziećmi wychowującymi się w rodzinach głuchych.

Broszura dostarcza podstawowych informacji na temat języka migowego i kultury Głuchych oraz skutecznych sposobów komunikowania się z osobami niesłyszącymi.

Strony

Subskrybuj Głusi